نرجس یا ملیکا

در جنگهاي قديم، رسم بود وقتي كه شهر يا روستايي را فتح مي‌كردند، مردان و زنان لشكر دشمن را اسير مي‌نمودند و آنها را به عنوان برده مي‌آوردند، و در بازارها مي‌فروختند.

مادر امام زمان «عجل الله تعالی فرجه» بانوي بسيار ارجمند و پاك باعفّت يعني حضرت «نرجس» (نرگس) از دختراني است كه در ميان اسيران جنگي، از روم شرقي (حدود تركيه فعلي) به عراق آورده شد، امام هادي «عليه‌السلام» او را خريداري كرد، و سپس او را به عنوان همسر فرزندش امام حسن عسكري (پدر بزرگوار امام زمان) انتخاب نمود، ‌و نتيجه اين ازدواج يك فرزند نوراني يعني حضرت امام زمان «عليه‌السلام» بود كه در شب نيمه شعبان سال 255 هجري در شهر سامراء به دنيا آمد، فرزندي كه هم اكنون، جهان به طفيل وجودش برقرار است، و در پشت پردة غیبت بسر مي‌برد و روزي خواهد آمد كه جهان، تحت نظارت و رهبري او پر از عدل و داد و مهر و صفا خواهد شد، اينك توجّه كنيد كه نرجس خاتون[۱] مادر امام زمان كيست؟ و چگونه به خانة امام حسن عسكري «عليه‌السلام» راه يافت؟

صفحات: 1·

  • نظر از: حسانه
    1398/09/16 @ 10:15:56 ب.ظ

    حسانه [عضو] 

    سلام تشکر که به وبلاگ سر زدید

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه نرجس دولت آباد
    1398/09/13 @ 09:50:50 ب.ظ

    مدرسه نرجس دولت آباد [عضو] 

    سلام شبتون بخیر عالی بود

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.